Huvudvärkstestet

Det här inlägget är tillägnat min mamma, eftersom det var hon som fick idén till det så kallade huvudvärkstestet. Jag har länge-länge-länge haft migrän, ofta flera gånger i veckan, men även ibland mer sällan. Det senaste året har den nästan bara dykt upp på måndagar, vilket jag då trott att berodde på någon form av spänning eller att det kanske skulle vara stressrelaterat.

För några veckor sedan började min mamma fundera om huvudvärken/migränen kunde bero på colan jag dricker på helgerna... Eller rättare sagt cola lighten. Att jag möjligtvis skulle vara känslig mot lightprodukter trodde jag själv inte alls på eftersom jag nog kan dricka lightsaft någon gång i veckan utan att få huvudvärk. Därför testade jag dricka annan lightläsk en helg, och kors i taket, ingen måndagshuvudvärk! De senaste två helgerna har jag druckit cola light, men istället för en stor flaska har jag druckit en liten. Måndagshuvudvärk? Nix!

Jag kan inte minnas när jag skulle haft så mycket energi på en måndagskväll som jag haft i kväll. Det kan jag bara tacka min mamma för! Tack mamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt att läsa! hälsningar doktor mamma

2010-09-28 @ 06:36:31
Postat av: Syrran

Ibland har hon tydligen rätt, vår mamma. Men bara ibland ;)

2010-09-28 @ 20:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0