Två måsten blev fyra, kanske fem måsten

Under ett kort ögonblick glömde förträngde jag kvällens alla "måsten". I min vilda fantasi trodde jag att jag bara behövde tvätta lite sängkläder och gå på långis. Verkligheten slog emot mig då jag steg innanför dörren, jag måste också vika ihop tvätt (och det värsta av allt, sätta in den snyggt i skåpen) och diska undan diskberget. Egentligen skulle det behöva dammsugas också men jag tror minsann att jag tänker hitta på någon ursäkt, alla glödlampor sprack då jag satte igång tvättmaskinen eller dammsugarslangen har ett stort hål och läcker. Jag kan ju helt enkelt inte bara säga att jag faktiskt inte skulle orka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0