Persisk afton

Nyss inkommen från kvällens långis, och det var varmt må jag säga! 21 grader visade det vid PAF! Den senare eftermmiddagen och kvällen har varit persiskt influerat. Först var vi bjudna på middag hemma hos Sheydas föräldrar. Vi hade trott att det var vi och några av Sheydas andra vänner som var bjudna, men det visade sig att det var familjens släkt och några av hennes föräldrars vänner som var bjudna... Lite smått obekväm situation till en början, men riktigt trevligt efter en stund. Åh, hennes mamma laga så god mat! Kanske jag ska börja bjuda in mig själv en gång i månaden och äta den supergoda kycklinggrytan hon lagar... :)

Efter middagsbjudningen följde Sheyda med hem till oss och Jarkko åkte på jobb. Vi passade på att ta en ballekväll med vattenpipa och prat. Ballen lär jag säkert prata om fler gånger, så det är lika bra att jag berättar redan nu att ballen är ett kortare och lite roligare ord för balkongen, eller va?

            En nyfiken Pumba spanar på grannen nedanför

I natt åker min fina vän tillbaka till Helsingfors, men vi ses om några veckor igen!

Kommentarer
Postat av: Terjevanessa

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2011-02-09 @ 20:11:32
URL: http://terjevanessa.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0