Trött i minnet

Idag var första dagen utav fem som jag jobbade på dagis. Det är riktigt roligt att få se lite nytt, men oj vilken skillnad det är när man jämför dagis och fritids! Barnen är ju yngre vilket gör att man måste tänka annorlunda vad gäller pedagogiken. Det gå inte riktigt att tala till en sexåring som  man talar till en treåring, det är ett evigt växlande mellan olika språknivåer. Det är dock inte därför jag är trött i minnet utan på grund av alla namn jag har varit tvungen att lära mig! Med personal och barn inräknat har jag lärt mig ungefär 30 namn idag (tillägger det finns fler barnnamn att lära sig)! Undrar hur många jag kommer ihåg imorgon :)

Så här trött är jag idag!

Till middag i dag lagade jag kidneybönburgare, i alla fall hette receptet så. Jag hade föreställt mig biffar, men det blev nog snarare som små platta bollar. Jag testade göra några större biffar, men de föll bara isär när jag skulle vända dem. Till dem åt jag ägg, keso och paprika.

För övrigt så går jag nu bara och väntar på två saker.
1. Jag vill ha jordgubbar! När börjar självplockningen?
2. Semester! Fyra dagar kvar på jobbet, som jag har längtat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0