Neeej, inte min fina tunika!

Var nyss till Kantarellen med Jarkko och storhandlade. När vi kom hem packade vi upp maten och efter det började jag hänga tvätt, och till min stora förfäran ser jag att ett av mina favvoplagg (ljus-aprikos-färgad tunika) här världens fläck på sig! Nu ligger den i Enjo-olivtvål-bad, men det ser inte så lovande ut... Jag kan inte minnas att den hade en fläck då jag satte den i smutskorgen, så jag förstår inte hur ens en fläck kan ha uppstått! Ja, det är ju inte direkt några världsproblem, men lite småirriterande i min värld.

En annan som har sina "egna världsproblem" är Shenzi. Hon leker med sina gagisar (hundben), springer runt och kastar upp dem i luften, tills hon i misstag kastar den så den åker under soffan. Då står hon där och gnäller med sin höga röst tills jag kommer och hjälper henne. Får hon ingen hjälp kan hon utan problem ligga där en kvart och lipa tills matte inte längre står ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0