Funderingar

Är vi orealistiska som försöker planera i vilket skede i livet som vi vill skaffa barn? När Jarkko och jag diskuterar kring ämnet kommer vi alltid fram till att vi vill ha koll på att vår ekonomi fungerar om vi får barn. Är det knäppt att tänka att vi först vill skaffa hus och kunna lägga up en ekonomisk plan så vi ser vad det kommer bli för utgifter och därefter skaffa barn?

Med det här inlägget vill jag inte kritisera de som gör/har gjort annorlunda, utan så här skulle det ultimata utgångsläget för att skaffa barn se ut för oss.

I slutändan kanske det inte alls blir som vi tänkt, vi kanske får barn innan vi köper hus. Självklart kommer vi klara av det ekonomiskt ändå, på ett eller annat sätt, men jag tror det skulle tära en del på vårt föhållande.

Vad tror ni, är vår plan helt orealistisk?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Planen är synnerligen välgenomtänkt skulle jag säga! Vad är inte bättre än att ha omständigheterna runtomkring ordnade så man slipper oroa sig för hur man ska kunna betala räkningar, få mat på bordet osv?! Så länge man har tänkt på livet efter att barnet (eller när det gäller er borde jag kanske skriva barnen) har anlänt tror jag inte att det kan bli fel. Värre är det om man skaffar ett barn i tro om att allt nog ordnar sig (typ om man har det trassligt i förhållandet, absolut inga pengar eller jobb osv).

Otippat att just jag skulle kommentera det här va?!

2010-07-31 @ 12:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0