Har du sett herr Kantarell?

Shenzi och jag kom just hem från svampskogen. Vi hittade faktiskt några kantareller! De åkte dock hem i mammas hink eftersom jag varken äter eller vet hur jag ska ta vara på dem. Jarkko får alltså hålla tummarna och hoppas på att bli bjuden på svampsås :)

Svamp-plockningen blev även dagens långis eftersom jag var och gav blod efter jobbet. Då ska man ju helst ta det så lugnt som möjligt. Själv lunkade man runt medan Shenzi skenade mellan ormburkar, grenar och blåbärsris!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag visste inte att du skulle ge blod?! Vad fint av dig!

2010-08-24 @ 21:06:11
Postat av: sheyda

Ååh mysigt hösttecken med svampplockning.

Fanns det mycket?

Vi far till stugan i helgen och då tänker jag ta en runda i skogen!

2010-08-25 @ 15:50:17
URL: http://sheyda.ratata.fi
Postat av: marlis

Syrran: Jag har gjort det några gånger nu faktiskt. Nytt för i år var att de delade ut järntabletter och det är ju bra!

2010-08-25 @ 16:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0