Bålsta-Stockholm-Härjedalen och tillbaka!

Vi åkte alltså först till Jarkkos syster i Bålsta och stannade där onsdag-torsdag. Hon har ett riktigt fint hus måste jag säga, med en jättefin liten gäststuga där vi fick sova. Halva dagen hade ju gått när vi kom fram på onsdagen, så vi hann inte göra så mycket mer än attt hyra film, äta middag och gå på långis. På torsdagen åkte Jarkko iväg en sväng och fiskade medan jag och hans syster åkte till Kista för att shoppa. Jag köpte nya träningskläder, så nu finns det alltså ingen återvändo med träningen.

På fredagsmorgonen packade vi in oss i bilen och körde till Stockholm, närmare bestämt till Tensta, hem till Jarkkos pappa+sambo. Vi hade tänkt oss att ett besök på kanske två timmar skulle räcka, men då vi tittade på klockan när vi åkte därifrån hade det gått sju (!) timmar. Som Jarkko sa efteråt: "Det känns som bomull i hjärnan".

Det var ju tänkt att vi skulle sova hos Jarkkos mamma, men på grund av olika omständigheter sov vi istället hos Jarkkos kompis+sambo. På kvällen åkte vi med dem och spelade frisbeegolf. Det var roligt men ack så arg jag var då frisbeen inte åkte dit jag siktade! Därefter blev det sen, men god middag i Sundbyberg.

Vi startade klockan fem på fredags morgonen för att komma någorlunda tidigt upp till Härejedalen. Om jag inte minns fel så tror jag vi var uppe något runt ett-tiden.





Senare på eftermiddagen (efter någon timmes sovstund) åkte vi iväg till en sjö där Jarkko kunde fiska. Jag och Shenzi tog en promenix upp på ett högt berg (mjölksyra i benen? jadå.) och fick se en otrolig utsikt!











På nästa bild leker vi "Hitta älgen"



Nästa dag följde jag med Jarkko och fiskade, jag höll ut i sex timmar, det ni! Jarkko ska ju alltid vara värst, så han var ute 12 timmar. Mycket mygg fanns det, så det var mygghatt som gällde. På händerna hade vi myggmedel. Eller egentligen var det bara jag som hade mygghatt (Jarkko smetade in hela sig i myggmedel), men jag vill ju inte bara att jag ska framstå som tönt, så därför visar jag även en bild på Jarkko då han har mygghatt :)





Hur var fiskelyckan då? Jovars, jag fick en abborre och J fick en gädda och en abborre (han ska som sagt alltid vara värst). Senare på kvällen fick jag en abborre och en gädda jag med, men såklart så fick ju J det också.





Det blev en del bilåkande mellan de olika sjöarna och åarna, så vi stannade och tog lite bilder emellanåt.











Dagen innan vi skulle åka hem påbörjade vi en vandring upp på ett berg, men vände efter ungefär en timme. Det gick ju för tusan bara uppåt, nästan i alla fall.





Det var varmt och vi hade inte tagit något vatten med oss, men vi hittade en bäck som vi drack ifrån.





Sen tyckte J att det var dags för lite spex innan vi började vandra neråt igen.





Därefter tog vi bilen till Mittåfallet.









Det var väldigt omväxlande väder under tiden i Härjedalen, ena stunden strålande sol, andra stunden ösregn och däremellan molnigt.



Sent på kvällen, dagen innan vi skulle åka, fick Jarkko sin efterlängtade öring! Han hade fått upp två stycken tidigare, men de hade varit alldeles för små för att äta. Den han nu fick upp och som han tog med sig till stugan var lite över ett kg. Gissa vad vi åt till frukost :)



Det var en lyckad resa, men det är skönt att vara hemma igen. Nu ska jag försöka ta vara på mina sista dagar av semestern, jag börjar känna mig lite småstressad över att den snart faktiskt är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0